Generali Belgium neemt actieve rol

 

Generali Belgium neemt actieve rol op in Duurzaam Repareren

Brussel, maart 2016 – Generali Belgium heeft zich aangesloten bij het collectief van duurzame opdrachtgevers en verzekeraars binnen het onderdeel Auto van de non-profit organisatie Duurzaam Repareren. Op die manier wil de verzekeringsmaatschappij actief bijdragen aan duurzaamheid in het carrosserieherstel van haar leveranciers en geeft het invulling aan de eigen bedrijfsstrategie. De vijf pijlers van Generali Belgium, Actively, Protect, Enhance, People en Lives, zijn er immers op gericht om de levenskwaliteit van haar klanten te verbeteren.foto Generali (2)

Generali, één van de grootste verzekeraars ter wereld, is met 530.000 klanten en 500 medewerkers een belangrijke speler op de Belgische markt. De verzekeringsmaatschappij, met hoofdzetel in Triëste, hecht veel belang aan haar maatschappelijke rol en treedt daarom toe tot Duurzaam Repareren. Generali heeft dit zelfs verankerd in haar Corporate Strategy: Actively, Protect, Enhance, People en Lives, de belangrijkste pijlers, zijn erop gericht om actief bij te dragen aan het verbeteren van de levenskwaliteit van haar klanten. Door toe te treden bij Duurzaam Repareren, wil Generali Belgium erop toezien dat haar leveranciers naast een professionele service ook duurzame reparaties aanbieden.

Marc Wouters, manager Claims Expert Network bij Generali Belgium: “Met de toetreding tot Duurzaam Repareren geven we een praktische invulling aan onze bedrijfswaarden. Het gaat hier niet alleen om onze eigen bedrijfsvoering, maar ook om de diensten die anderen in onze opdracht uitvoeren. We kiezen voor het label Duurzaam Repareren omdat we zo samen met onze collega’s van andere verzekerings- en leasemaatschappijen actief kunnen bijdragen aan een duurzamer beleid.”

Erik Swerts, Director Operations Alphabet Belgium en voorzitter van Duurzaam Repareren: “We zien dat steeds meer bedrijven zich aangesproken voelen door Duurzaam Repareren. Meer en meer opdrachtgevers en verzekeraars willen een duurzame relatie aangaan met hun leveranciers, maar dat kan alleen wanneer ook die een duurzame manier van werken nastreven. We zijn verheugd om te zien dat ook Generali Belgium zich hiervoor wil inzetten.”  

Bij het label Duurzaam Repareren zijn de verzekeraars vertegenwoordigd door KBC-verzekeringen, Ethias, Baloise en Generali. Ook de leasemaatschappijen Athlon, Alphabet, ALD-Automotive en KBC-lease zitten in het College. De consument wordt vertegenwoordigd door VAB en Touring en de overheid door OVAM. “Duurzaam Repareren is een label van de klanten en opdrachtgevers van het autobedrijf en de carrosseriehersteller.” aldus Kathy Batsleer, Salesverantwoordelijke van de organisatie.